خرید بک لینک
گیفت کارت
بازی های دخترانه
دانلود اهنگ
گاوصندوق
رزرو آنلاین هتل خارجی
درب خزانه
دانلود رمان جدید
رزرو آنلاین هتل خارجی
بازسازی ساختمان
دانلود زیرنویس فارسی
باسکول پند
دانلود فیلم با لینک مستقیم
برج خنک کننده
خرید سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
پی فو
تاريخ : 26 شهريور 1396 | 12:19 | نویسنده : پی فو | بازدید : 10
اینترنت رایگان(وایفا رایگان)

آموزش اتصال به وایفا رایگان برای اونهایی که اهل مسافرت به خارج هستند دانلود کنید اگر اهل سفرهای خارجه هستید

دانلود اینترنت رایگان(وایفا رایگان)

وایفا رایگان
خرید کتاب اتصال به وایفا رایگان
لیست جهایی که وایفا رایگان دارند
آدرس محل ها با وایفا رایگان
دسته بندی اینترنت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 535 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

آموزش اتصال به وایفا رایگان برای اونهایی که اهل مسافرت به خارج هستند .دانلود کنید اگر اهل سفرهای خارجه هستید

 

دانلود اپلکیشن هایی که با استفاده از آن ها میتوانید محلاتی یا مکان هایی که وایفا رایگان ارئه میدهند را ببینید.(برای افرادی که دائما در حال مسافرت به خارج هستند خیلی ضروری هست)

دانلود اینترنت رایگان(وایفا رایگان)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اینترنت رایگان(وایفا رایگان) ,

تاريخ : 26 شهريور 1396 | 12:19 | نویسنده : پی فو | بازدید : 13
اینترنت رایگان(وایفا رایگان)

آموزش اتصال به وایفا رایگان برای اونهایی که اهل مسافرت به خارج هستند دانلود کنید اگر اهل سفرهای خارجه هستید

دانلود اینترنت رایگان(وایفا رایگان)

وایفا رایگان
خرید کتاب اتصال به وایفا رایگان
لیست جهایی که وایفا رایگان دارند
آدرس محل ها با وایفا رایگان
دسته بندی اینترنت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 535 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

آموزش اتصال به وایفا رایگان برای اونهایی که اهل مسافرت به خارج هستند .دانلود کنید اگر اهل سفرهای خارجه هستید

 

دانلود اپلکیشن هایی که با استفاده از آن ها میتوانید محلاتی یا مکان هایی که وایفا رایگان ارئه میدهند را ببینید.(برای افرادی که دائما در حال مسافرت به خارج هستند خیلی ضروری هست)

دانلود اینترنت رایگان(وایفا رایگان)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اینترنت رایگان(وایفا رایگان) ,

موضوع کارآموزی: شرکت مالیبل سایپا گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی فرمت فایل word

موضوع کارآموزی شرکت مالیبل سایپا گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی

دانلود موضوع کارآموزی:  شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی   فرمت فایل word

موضوع کارآموزی شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی
شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی
دسته بندی مواد و متالوژی
فرمت فایل docx
حجم فایل 805 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123

موضوع کارآموزی:

شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی

فرمت فایل  word

فهرست مطالب

مقدمه  ........................................................

- شرکت مالیبل سایپا

- هدف اصلی شرکت

- مواد اولیه

- محصولات نهایی

واحد تولید چدن  ..................................................

* واحد ذوب :

- کوره های القایی

- مزایای کوره های القایی

- مزایای کوره های نگهدارنده

- شارژ کوره

- بررسی تاثیر عناصر در قطعات

- ترتیب افزایش مواد در شارژ

- خلاصه ای از فعالیت واحد ذوب

* ریخته گری دستی :     

- شرح کار

- نوع ذوب

- چگونگی تهیه ذوب چدن خاکستری

- چگونگی تهیه ذوب چدن نشکن

- نوع کوره

- قطعات تولیدی

* واحد DISA  :

- قالبگیری

- ماهیچه گذاری

- Pouring

- Cooling line

- جک تمیز کننده

* واحد BMD2  :

- روش ماسه تر

- تفاوت چدن نشکن و خاکستری

* واحد نسوز کوبی

- مزیت کوره های القایی

- کوره های ذوب القایی بدون هسته

- مختصات مواد نسوز مورد مصرف در کوره های ذوب القایی بدون هسته :

1. لایه محافظ کویل

2. مواد مورد مصرف در سطح جدایش

3. مواد جدار اصلی ( جدار گرم )

4. ناحیه فوقانی ( رینگ بالا ) و ناودانی

5. مواد و روش های تعمیر جدار

- کوبش جرم

- نسوز کوبی کوره

- نسوز کوبی پاتیل

- نسوز کوبی پورینگ

* ماهیچه گیری :

- مواد قالبگیری

   قسمت اول ) مواد قالبگیری – ماسه :

                  - انواع ماسه

                  - نگرشی به ماسه های سیلیسی مصرفی ایران

                  1) ماسه با چسب طبیعی

                  2) ماسه های مصنوعی

                 - نگرشی به ماسه های کرومیتی و اولیونی ایران

                 - ماسه قالبگیری

                 - ماسه های ماهیچه

قسمت دوم ) مواد قالبگیری – چسب

                 - انواع چسب ها

                 - مشخصه خاک های رس

                 - چسب های مورد استفاده در ماهیچه سازی

قسمت سوم ) مواد قالبگیری -  افزودنی های ماسه

                 - اکسید آهن مخصوص ماهیچه ریختگری

                 - فرآیند خشک کردن چسب های سیلیکات سدیم و خواص حاصل

                  - خواص مکانیکی کاربرد اکسید آهن در مخلوط های قالبگیری و ماهیچه گیری ریخته گری              

                  قطعات آهنی

- روش هات باکس

- مزایای روش هات باکس

- عیوب در فرآیند هات باکس

- رزین های آلی هات باکس

- روش کلد باکس

- عمده ترین مزایای روش کلد باکس

- معایب روش کلد باکس

- پوشان یا رنگ ماهیچه ها

- تعیین غلظت

- پلیسه گیری

* تکمیل کاری :

- واحد شات بلاست

1. شات دیزا (1)

2. شات دیزا (2)

3. شات آویز (1)

4. شات آویز (2)

5. شات SCANIA

6. شات سنگ زنی

7. شات سنگ زنی

8. شات مداوم

- عملیات حرارتی

- سنگ زنی

- رنگ زنی

* ماسه سازی آیریش

- اندازه و شکل دانه

- رطوبت

- پودر زغال

- چسب رسی

- استحکام ماسه قالبگیری :

1. مقدار مناسب بنتونیت فعال

2.کیفیت بنتونیت

3. مقدار خاک غیر فعال

4. دمای ماسه

- شرح کار

واحد آلومینیوم ......................................................................................

- ماهیچه سازی

- دستگاه ماهیچه گیری :

1. دستگاه گیزاک (GM)

2. پلیسه گیری

3. رنگ کردن ماهیچه

4. کوره پخت

 

- واحد ذوب کوره :

1. شارژ کوره

2. گاز زدایی

-  واحد تولید و تکیمل کاری

- عملیات حرارتی

- کنترل کیفی

تضمین کیفیت .........................................

- کنترل فرآیند حین تولید

- بخش آزمایشگاه

- بخش کنترل محصول

واحد مهندسی ......................................................................

- مدل

- کربوره کردن

- حمام نمک

- ماشین های CMM

- ماشین های فرز CNC

- ماشین اسپارک

* بخش تکنولوژی

- فازها و مراحل انجام کار

- مراحل امکان سنجی

* بخش طراحی          

 - معرفی نرم افزارهای مرتبط با طراحی

مقدمه

شرکت مالیبل سایپا در استان تهران واقع در 15 کیلومتری جاده مخصوص کرج می باشد . امکانات و تجهیزات تولید کارخانه مالیبل سایپا به قرار زیر است :

سه خط ریخته گری چدن ، ریخته گری آلومینیوم و سالن ماشین کاری یا CNC

دیگر دپارتمان های سازمان عبارتند از :

1- کارگاه ذوب

2- کارگاه تهیه ماسه

3- کارگاه ماهیچه سازی

4- کارگاه تمیز کاری

5- دپارتمان تضمین کیفیت

6- دپارتمان مهندسی

7- کارگاه مدل سازی

8- دپارتمان تحقیق و توسعه

فرآیند های تولیدی یا خدماتی که در این واحد صنعتی برقرار است تولید متنوع قطعات از جنس چدن های خاکسبری ، مالیبل ، داکتیل و قطعات آلومینیومی می باشد .

شرکت مالیبل سایپا

شرکت مالیبل سایپا ، در مهر ماه 1344 با عنوان شرکت مالیبل ایران با مسئولیت محدود به منظور تولید کلیه قطعات ریخته گری و انواع مصنوعات فلزی تاسیس و تحت شماره 10192 به ثبت رسید . امور تاسیس شرکت تا پایان سال 1347 ادامه و بهره برداری از آن عملاً از اوایل سال 1348 شروع گردیده است ، شرکت تا سال 1358توسط سهامداران خصوصی اداره می گردید . ولی از سال 1358 به موجب بند " ج " لایحه حفاظت و توسعه صنایع ایران در زمره شرکت های تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران اعلام و اولین مدیران دولتی در تاریخ 20/ 07/ 1359 تصدی امور را به عهده گرفتند . در آذر ماه 1363 کلیه سهام شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نواگذار گردید و متعاقب آن از ردیف شرکت های مشمول قانون حفاظت خارج گردید .

این شرکت در سال 1370 از سهامی خاص به عام تبدیل شد و طی چند مرحله اکثریت سهام به شرکت سایپا واگذار گردیده است . طبق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مورخ 11 تیر ماه 1383 سرمایه شرکت از مبلغ 152 میلیارد ریال به مبلغ 350 میلیارد ریال افزایش و در نتیجه سهام مربوط به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ا% به 6/0 % کاهش یافته که اخیرا به کارکنان شرکت مالیبل واگذار گردیده و سهام شرکت سایپا به 4/99 % افزایش یافته است .

پروانه بهره برداری این شرکت بر مبنای 20000 تن قطعه صادر گردیده که در چندین سال اخیر با اجرای چندین پروژه و طرح های توسعه ، همچون خرید و نصب خط قالبگیری جدید دیزا ، کوره های ذوب چدن و آلومینیوم ، خرید ماشین آلات CNC  از کره و نصب آن توانسته است تولید خود را به طور چشمگیری افزایش داده به گونه ای که هدف واگذاری این شرکت برای سال 1391 تولید 47500 تن قطعات چدنی ، 500000 عدد قطعات آلمینیومی و 1284000 عدد قطعات همگن ماشینکاری شده می باشد .

دانلود موضوع کارآموزی:  شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی   فرمت فایل word






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
موضوع کارآموزی: شرکت مالیبل سایپا گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی فرمت فایل word ,

موضوع کارآموزی: شرکت مالیبل سایپا گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی فرمت فایل word

موضوع کارآموزی شرکت مالیبل سایپا گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی

دانلود موضوع کارآموزی:  شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی   فرمت فایل word

موضوع کارآموزی شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی
شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی
دسته بندی مواد و متالوژی
فرمت فایل docx
حجم فایل 805 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123

موضوع کارآموزی:

شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی

فرمت فایل  word

فهرست مطالب

مقدمه  ........................................................

- شرکت مالیبل سایپا

- هدف اصلی شرکت

- مواد اولیه

- محصولات نهایی

واحد تولید چدن  ..................................................

* واحد ذوب :

- کوره های القایی

- مزایای کوره های القایی

- مزایای کوره های نگهدارنده

- شارژ کوره

- بررسی تاثیر عناصر در قطعات

- ترتیب افزایش مواد در شارژ

- خلاصه ای از فعالیت واحد ذوب

* ریخته گری دستی :     

- شرح کار

- نوع ذوب

- چگونگی تهیه ذوب چدن خاکستری

- چگونگی تهیه ذوب چدن نشکن

- نوع کوره

- قطعات تولیدی

* واحد DISA  :

- قالبگیری

- ماهیچه گذاری

- Pouring

- Cooling line

- جک تمیز کننده

* واحد BMD2  :

- روش ماسه تر

- تفاوت چدن نشکن و خاکستری

* واحد نسوز کوبی

- مزیت کوره های القایی

- کوره های ذوب القایی بدون هسته

- مختصات مواد نسوز مورد مصرف در کوره های ذوب القایی بدون هسته :

1. لایه محافظ کویل

2. مواد مورد مصرف در سطح جدایش

3. مواد جدار اصلی ( جدار گرم )

4. ناحیه فوقانی ( رینگ بالا ) و ناودانی

5. مواد و روش های تعمیر جدار

- کوبش جرم

- نسوز کوبی کوره

- نسوز کوبی پاتیل

- نسوز کوبی پورینگ

* ماهیچه گیری :

- مواد قالبگیری

   قسمت اول ) مواد قالبگیری – ماسه :

                  - انواع ماسه

                  - نگرشی به ماسه های سیلیسی مصرفی ایران

                  1) ماسه با چسب طبیعی

                  2) ماسه های مصنوعی

                 - نگرشی به ماسه های کرومیتی و اولیونی ایران

                 - ماسه قالبگیری

                 - ماسه های ماهیچه

قسمت دوم ) مواد قالبگیری – چسب

                 - انواع چسب ها

                 - مشخصه خاک های رس

                 - چسب های مورد استفاده در ماهیچه سازی

قسمت سوم ) مواد قالبگیری -  افزودنی های ماسه

                 - اکسید آهن مخصوص ماهیچه ریختگری

                 - فرآیند خشک کردن چسب های سیلیکات سدیم و خواص حاصل

                  - خواص مکانیکی کاربرد اکسید آهن در مخلوط های قالبگیری و ماهیچه گیری ریخته گری              

                  قطعات آهنی

- روش هات باکس

- مزایای روش هات باکس

- عیوب در فرآیند هات باکس

- رزین های آلی هات باکس

- روش کلد باکس

- عمده ترین مزایای روش کلد باکس

- معایب روش کلد باکس

- پوشان یا رنگ ماهیچه ها

- تعیین غلظت

- پلیسه گیری

* تکمیل کاری :

- واحد شات بلاست

1. شات دیزا (1)

2. شات دیزا (2)

3. شات آویز (1)

4. شات آویز (2)

5. شات SCANIA

6. شات سنگ زنی

7. شات سنگ زنی

8. شات مداوم

- عملیات حرارتی

- سنگ زنی

- رنگ زنی

* ماسه سازی آیریش

- اندازه و شکل دانه

- رطوبت

- پودر زغال

- چسب رسی

- استحکام ماسه قالبگیری :

1. مقدار مناسب بنتونیت فعال

2.کیفیت بنتونیت

3. مقدار خاک غیر فعال

4. دمای ماسه

- شرح کار

واحد آلومینیوم ......................................................................................

- ماهیچه سازی

- دستگاه ماهیچه گیری :

1. دستگاه گیزاک (GM)

2. پلیسه گیری

3. رنگ کردن ماهیچه

4. کوره پخت

 

- واحد ذوب کوره :

1. شارژ کوره

2. گاز زدایی

-  واحد تولید و تکیمل کاری

- عملیات حرارتی

- کنترل کیفی

تضمین کیفیت .........................................

- کنترل فرآیند حین تولید

- بخش آزمایشگاه

- بخش کنترل محصول

واحد مهندسی ......................................................................

- مدل

- کربوره کردن

- حمام نمک

- ماشین های CMM

- ماشین های فرز CNC

- ماشین اسپارک

* بخش تکنولوژی

- فازها و مراحل انجام کار

- مراحل امکان سنجی

* بخش طراحی          

 - معرفی نرم افزارهای مرتبط با طراحی

مقدمه

شرکت مالیبل سایپا در استان تهران واقع در 15 کیلومتری جاده مخصوص کرج می باشد . امکانات و تجهیزات تولید کارخانه مالیبل سایپا به قرار زیر است :

سه خط ریخته گری چدن ، ریخته گری آلومینیوم و سالن ماشین کاری یا CNC

دیگر دپارتمان های سازمان عبارتند از :

1- کارگاه ذوب

2- کارگاه تهیه ماسه

3- کارگاه ماهیچه سازی

4- کارگاه تمیز کاری

5- دپارتمان تضمین کیفیت

6- دپارتمان مهندسی

7- کارگاه مدل سازی

8- دپارتمان تحقیق و توسعه

فرآیند های تولیدی یا خدماتی که در این واحد صنعتی برقرار است تولید متنوع قطعات از جنس چدن های خاکسبری ، مالیبل ، داکتیل و قطعات آلومینیومی می باشد .

شرکت مالیبل سایپا

شرکت مالیبل سایپا ، در مهر ماه 1344 با عنوان شرکت مالیبل ایران با مسئولیت محدود به منظور تولید کلیه قطعات ریخته گری و انواع مصنوعات فلزی تاسیس و تحت شماره 10192 به ثبت رسید . امور تاسیس شرکت تا پایان سال 1347 ادامه و بهره برداری از آن عملاً از اوایل سال 1348 شروع گردیده است ، شرکت تا سال 1358توسط سهامداران خصوصی اداره می گردید . ولی از سال 1358 به موجب بند " ج " لایحه حفاظت و توسعه صنایع ایران در زمره شرکت های تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران اعلام و اولین مدیران دولتی در تاریخ 20/ 07/ 1359 تصدی امور را به عهده گرفتند . در آذر ماه 1363 کلیه سهام شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نواگذار گردید و متعاقب آن از ردیف شرکت های مشمول قانون حفاظت خارج گردید .

این شرکت در سال 1370 از سهامی خاص به عام تبدیل شد و طی چند مرحله اکثریت سهام به شرکت سایپا واگذار گردیده است . طبق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مورخ 11 تیر ماه 1383 سرمایه شرکت از مبلغ 152 میلیارد ریال به مبلغ 350 میلیارد ریال افزایش و در نتیجه سهام مربوط به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ا% به 6/0 % کاهش یافته که اخیرا به کارکنان شرکت مالیبل واگذار گردیده و سهام شرکت سایپا به 4/99 % افزایش یافته است .

پروانه بهره برداری این شرکت بر مبنای 20000 تن قطعه صادر گردیده که در چندین سال اخیر با اجرای چندین پروژه و طرح های توسعه ، همچون خرید و نصب خط قالبگیری جدید دیزا ، کوره های ذوب چدن و آلومینیوم ، خرید ماشین آلات CNC  از کره و نصب آن توانسته است تولید خود را به طور چشمگیری افزایش داده به گونه ای که هدف واگذاری این شرکت برای سال 1391 تولید 47500 تن قطعات چدنی ، 500000 عدد قطعات آلمینیومی و 1284000 عدد قطعات همگن ماشینکاری شده می باشد .

دانلود موضوع کارآموزی:  شرکت مالیبل سایپا   گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی   فرمت فایل word






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
موضوع کارآموزی: شرکت مالیبل سایپا گروه مهندسی متالوژی و مواد متالوژی صنعتی فرمت فایل word ,

بررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی

بررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی

دانلود بررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی

بررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

بررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی

فرمت ورد 67 صفحه

چکیده

موضوع پژوهش حاضربررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی میباشد. این پژوهش توصیفی وازنوع همبستگی است. جامعةآماری مورد پژوهش، معلمان مدرسه میباشدكه50 نفرنمونه دردسترس انتخاب شدند. ابزارجمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامةسبك رهبری وپرسشنامةنوآوری اقتباس شده از کتاب راهبردهای مدیریت نانچیان ،توکلی، و موسوی قرامشلومیباشد. که نتایج زیربه دست آمد: بین سبك رهبری وظیفه مدار و گسترش نواوری های آموزشی رابطه ی معناداری وجود دارد و این رابطه قوی و مستقیم می باشد که R پیرسون در این فرضیه 0.6 می باشد و در فرضیه ی دیگر بین سبک رهبری انسان گرا و نوآوری های آموزشی رابطه ی معناداری وجود دارد چون Sig آن 0.00 بود و کمتر از 0.05 است که این رابطه قوی و مستقیم می باشد و R پیرسون آن 0.6 می باشد.که هر دو فرضیه در این پژوهش قابل قبول هستند. میزان نوآوربودن و وظیفه گرایی در سطح پایین (از بین سه سطح بالا،متوسط و پایین) و انسان گرا بودن در سطح متوسط به ترتیب با(52-44-48) بیشترین درصد فراوانی و میزان نوآوربودن و وظیفه گرایی در سطح بالا و انسان گرا بودن در سطح پایین به ترتیب با (12-16-16) کمترین درصد فراوانی را به خود اختصاص داده است. واریانس و انحراف معیار در میزان نوآور بودن بالاترین(119.8-10.9) و در میزان انسان گرا بودن کمترین مقدار(22.2-4.7) می باشد.  

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                صفحه

چکیده

فصل اول

مقدمه                                                                                                           7

بیان مسئله                                                                                                     11

اهداف پژوهشی                                                                                                15

اهداف جزئی                                                                                                    15

تعاریف واژه ها واصطلاحات                                                                                 15

فصل دوم

تعریف مدیریت                                                                                                18

مدیریت عملی (کلاسیک)                                                                                   31

روابط انسانی                                                                                                    31

نقش ومسئولیت های مدیران در فرآیند تغییر                                                 32     

سبک تغییر مشارکتی                                                                                       33

تغییر نوآوری                                                                                                   33

منابع قدرت مدیر                                                                                              35

فصل سوم

روش انجام پژوهش                                                                                           40

روش وابزار گردآوری پژوهش                                                                               45

فصل چهارم

اعتبار وپایابی پرسشنامه                                                                                     47

تجزیه و تحلیلاطلاعات                                                                             47

4-1 مقدمه                                                                                                     47

4-2 یافته های توصیفی                                                                                    48              

4-2-2 تحصیلات                                                                                            49

4-2-3 : میزان نوآور بودن مدیر                                                                          50

4-2-4 : میزان وظیفه گرایی مدیر                                                                       52

4-2-5 : میزان انسان گرایی مدیر                                                                        53

4-3 :نتایج شاخص های مرکزی و پراکندگی نمره های متغیرهای مستقل و وابسته 56

4-4 : یافته های استنباطی                                                                                  57

4-4-1- آزمون فرضیه ها                                                                                   57

فصل پنجم

5-1 : بحث و نتیجه گیری                                                                                  60

5-2 : راهکارها و پیشنهادات                                                                                62

5-3 : محدودیت ها و مشکلات پژوهش                                                                  62

فهرست منابع                                                                                                  63

پیوست ها

پرسشنامه میزان نوآور بودن                                                                               67

دانلود بررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی رابطه بین سبكهای رهبری مدیران آموزشی و کاربرد گسترش نوآوری های آموزشی ,

تاريخ : 8 شهريور 1396 | 21:51 | نویسنده : پی فو | بازدید : 16
بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز

بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز

دانلود بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز

بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز
پایان نامه علل دین گریزی پسران
علل دین گریزی پسران دانشجو
دین گریزی دانشجویان پسر
 دین گریزی پسران دانشگاه پیام نور
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3487 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز

فرمت ورد تعداد صفحات :80

مقدمه :

نوع انسان به حکم یک غریزه فطری که در نهاد او متمکن است ، همیشه به یک عقیده روحانی     می گراید اقوام بنی آدم بر هر مرحله از مدنیت که رسیده اند و منشب بر هر جنس و نژاد و خون و رنگ که بوده اند و در هر صنفی از اجتماع جهان که زندگی کرده اند ایشان را دغدغه ایی باطنی در ضمیر موجود بوده است و هست که منتهی به غیب می شود و تصویری از صور روحی و ایمان در می آیند ، این خار ، خار باطنی اندیشه نهانی اوست ظاهرا اشاره به همین معنی در آیه شریفه آمده است : فاقم و جهک للدین حنیفا فطره الله الذی فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم ( سوره روم 30 ـ 29) .

امروزه همه جا صحبت از این است که دیگر فلان عقیده یا اصل ، متناسب با دنیای جدید نیست و این به اندازه ایست که انسان هم حقیقت اصلی افکار و اصولی را که اعتبار جاودانه دارد از یاد می برد و هم احتیاجات واقعی این دنیای جدید را فراموش می کند .

در این هنگام که هر چند دستخوش تغییرات سطحی شده است هر آنچه مورد پسند نباشد کهنه و نامتناسب قلمداد می شود . غافل از آنکه آنچه نا متناسب و ناروا است یک نوع جهان بینی فکری وجود فکری غلطی است که حقایق جاویدان و ازلی را که همیشه برای بشر با معنا بوده و جوابگوی اصل باقی و فنا پذیری در انسان بوده است نادیده می گیرد ، انکار می کند اگر قسمت اعظم بشریت در عصر جدید ، دیگر حقایق ثابت دین و عقل که قرن های بسیاری دست اندیشمندان بسیار بارور گشته ، پذیرفته شده و پر معنی شناخته شده است ، معتبر نمی داند قبل از هر چیز به خاطر این است که خود وجود این قسمت از بشریت از معنی محروم مانده است .

هدف تحقیق :

یکی از هدفهای عمده تحقیق درعلوم انسانی . کشف اصول و آگاهیهای معتبری است که قابلیت تعمیم به جامعه مادر را داشته باشیم . چون جمع آوری اطلاعات از همه اعضای جامعه تقریبا غیر ممکن است بنابراین ناگریز به انتخاب نمونه از جامعه مادر هستیم .

از نظر نگارندگان شاید بتوان گفت ، هدف یا اهداف تحقیق تفاوت چندانی با ضرورت تحقیق ندارد و بالعکس می باشد ، از طرفی هدف از انجام پژوهشی خاص را می توان در چند مقوله دسته بندی کرد ، گاهی شخصی هدفش را از انجام تحقیق براساس علاقه اش به آن موضوع و مسئله قرار می دهد و یا برای ارضای یک کنجکاوی و برخی هم برای حل یک مشکل که مربوط به حال است یا رفع یک نیاز که مربوط به آینده می باشد و گاهی هم مشاهدات و خوانده ها موضوعی را به ذهن محققین القاء می کند و پژوهشگران اهدافی را در آن موضوع خاص دنبال می کنند و در برخی از پژوهشها مشاهده شده که چندین مقوله با هم تشکیل دهنده هدف یا اهداف پژوهشگران بوده اند .

هدف کلی تحقیق: بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز می باشد .

اهداف جزئی :

1ـ بررسی تاثیر استفاده مرتب از رسانه های جمعی در گرایش پسران

2ـ بررسی گرایش افراد جامعه به ارزش های مادی و تاثیر آن در دین گریزی پسران

3ـ بررسی عدم توجه خانواده ها و تاثیر آن در دین گریزی پسران

4ـ بررسی نبود زمان مناسب برای پخش برنامه های دینی و تاثیر آن در دین گریزی پسران

5ـ بررسی تاثیر دوست ناباب و گرایش پسران به دین گریزی

6ـ بررسی تاثیر برخورد خوب از جانب متولیان امور دین در کاهش دین گریزی پسران

فرضیه های تحقیق :

1ـ به نظر می رسد بین عدم توجه والدین و دین گریزی پسران رابطه معنا داری وجود دارد .

2ـ به نظر می رسد بین عدم ارائه تبلیغ مناسب و دین گریزی پسران رابطه معنا داری وجود دارد .

3ـ به نظر می رسد بین کهنه دانستن عقاید دینی از طرف پسران و دین گریزی آنها رابطه معنا داری وجود دارد .

4ـ به نظر می رسد بین مهجور ماندن ارزش های دینی و دین گریزی رابطه معنا داری وجود دارد .

5ـ به نظر می رسد بین تکنولوژی و رسانه های پیشرفته امروز و دین گریزی پسران رابطه معنا داری وجود دارد .

مقدمه :

طرح تحقیق :

بیان مسئله :

ضرورت تحقیق :

هدف تحقیق :

اهداف جزئی :

فرضیه های تحقیق :

روش تحقیق :

جامعه آماری :

روش نمونه گیری :

ابزار تحقیق :

روش جمع آوری اطلاعات :

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

تعریف واژه ها و اصطلاحات :

مقدمه

تعریف دین از دیدگاه متفکران

علل انحرافات جوانان در جنبه عقیدتی :

عدم ارائه الگوی مناسب :

تبلیغات ناروا :

عوامل موثر در تضعیف نقش دین در شرایط کنونی ایران

تکنولوژی و رسانه های پیشرفته امروز و تاثیر آن بر مذهب :

نظریه های دین :

مارکس و دین

دورکهایم و شعایر دینی :

وبر و ادیان جهان :

جامعه شناسی دین چیست ؟

دین و فرآیند عقلانی شدن :

دین محافظه کار / دین مقاومت

نتایج

جنسیت و دین

. جامعه شناسی بدعت :

چیستی

دنیا گرایی [1]

فرقه ها [2] ، کیشها [3] ، جنبشها [4]

جنبشهای مذهبی نوین :

به سوی عرفی شدن :

1ـ دیدگاه نفی

2ـ دیدگاه اثبات

آیا جامعه ایران یک جامعه دینی است ؟

تعیین شاخص فرضیه های تحقیق :

متغیر وابسته : علل و عوامل دین گریزی پسران    

توصیف داده های آماری :

تجزیه و تحلیل داده های آماری :

سوال 1

سوال 2

سوال 3

سوال 4

سوال 5

سوال 6

سوال 7

سوال 8

سوال 9

سوال 10

سوال 11

سوال 12

سوال 13

سوال 14

سوال 15

سوال 16

سوال 17

سوال 18

فرضیه 1

فرضیه 2

فرضیه 3

فرضیه 4

فرضیه 5

شکل

نتیجه گیری :

منابع :


[1]ـ Secularisa tion

[2]ـ Sect

[3]ـ Cult

[4]ـ morement

دانلود بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی علل و عوامل دین گریزی پسران در دانشگاه پیام نور اهواز ,

تعیین ارتباط بین هویت یابی و رشد اخلاقی با سلامت روان در نوجوانان دختر 12-17 ساله شهرستان اندیمشک

تعیین ارتباط بین هویت یابی و رشد اخلاقی با سلامت روان در نوجوانان دختر 1217 ساله شهرستان اندیمشک

دانلود تعیین ارتباط بین هویت یابی و رشد اخلاقی با سلامت روان در نوجوانان دختر 12-17 ساله شهرستان اندیمشک

تعیین ارتباط بین هویت یابی و رشد اخلاقی با سلامت روان در نوجوانان دختر 1217 ساله شهرستان اندیمشک
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124

تعیین ارتباط بین هویت یابی و رشد اخلاقی با سلامت روان در نوجوانان دختر 12-17 ساله شهرستان اندیمشک

فرمت ورد 124 صفحه

-1) مقدمه

دوره نوجوانی از نظر سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی یكی از حساس‌ترین، مهم‌ترین و سرنوشت سازترین دوران‌های زندگانی انسان‌ها می‌باشد اگر نوجوان این دوره را با موفقیت سپری نماید، آینده‌ای موفق‌تر و سالم‌تر خواهدداشت و به عكس در صورت كم توجهی والدین و معلمین به این دوران و بحران‌های موجود خسارت عظیمی بر نوجوانان و جامعه وارد خواهد آمد. بررسی‌ها نشان داده است كه اگر آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص ویژگی‌ها، فشارها و مشكلات دوره نوجوانی برای افراد (نوجوانان، والدین، دوستان) از طرق مختلف داده شود، این دوره برای آینده سازان شفاف‌تر و روشن‌تر خواهد شد.از طرفی، ارزش های نوجوانان در طول زمان، دچار تغییرات وسیعی می شوند. داشتن ارزش های معنوی اخلاقی از جمله نیازهای اساسی نوجوانان امروزی است.رشد سریع در نوجوانی باعث می شود، نوجوان بتواند درباره مسائل اخلاقی، ارزشی، و دینی فکر یا قضاوت کند. او نسبت به دوره کودکی، درگیری بیشتری با مسائل اخلاقی و ارزشی پیدا می کند. نوجوان، از یک طرف به ظرفیت های تازه ای در فهم ارزش های اخلاقی و دینی دست می یابد و از طرف دیگر، از تجربه کافی برای برخورد با مسائل پیچیده برخوردار نیست . در مورد رشد اخلاقی گفته شده است که ؛ «رشد اخلاقی در برگیرنده آن دسته از قوانین و مقررات  اجتماعی است که تعیین می کند انسانها در رابطه با دیگر مردم چگونه باید رفتار کنند».(لطف آبادی،1385)

از نظر روانشناسان این قوانین مشتمل بر سه جنبه اساسی شناختی، عاطفی، و رفتاری هستند که تبیین آنها و چگونگی روابطشان با یکدیگر و تأثیری که در فرایند درونی سازی دارند، محور بحث های روان شناختی است.

این تعریف با اینکه تا اندازه ای ماهیت رشد اخلاقی را روشن می کند، ویژگیهای مشخص کننده و امتیاز بخش آن را در میان بخشهای دیگر چندان روشن نمی کند. برای روشن شدن معنای دقیق رشد اخلاقی چند نکته را باید مورد توجه  قرار داد: 1) اختیار و عمد در کارهای اخلاقی؛ 2) ارتباط با حالات روانی و کمال درونی. اگرچه حال در فرهنگ های مختلف در مورد  خوب و بدهای اخلاقی که از جهان بینی ها و اهداف مختلف آنها نشأت می گیرد، تفاوتهایی نیز یافت می شود؛ اما در هر صورت، در بسیاری از جوامع، یکی از مهمترین وظایف فرهنگی آشنا سازی کودک با قوانین اخلاقی و کردار خوب و بد است. همه کم و بیش از کودکان انتظار دارند که این قوانین را فرا بگیرند و به کار بندند؛ از رعایت آنها خرسند شوند و هنگام سرپیچی از آنها در خود احساس گناه کنند. ارزش های نوجوانان در طول زمان، دچار تغییرات وسیعی می شوند. داشتن ارزش های معنوی اخلاقی ازجمله نیازهای اساسی نوجوانان امروزی است (لطف آبادی،1385).

از سوی دیگر رفتار اخلاقی افزون بر توانایی استدلال در ارتباط با معماهای اخلاقی، به عوامل متعدد دیگری نیز بستگی دارد. دو عامل مهم در این زمینه عبارتند از : توانایی توجه به پیامد های دراز مدت اعمال خود ( به جای توجه یه پاداش های فوری) و توانایی های کنترل رفتار خود.کنترل اولیه کودک خردسال بر رفتار خود عمدتاً از طریق عوامل اجتماعی بیرونی و بلا فصل، از قبیل حضور مراجع قدرت یا ترس از تنبیه برقرار می شود در حقیقت ارزشهای اخلاقی در جنبه خارجی رویدادها و درنیاز های مادی جستجو می شوند نه در افراد. اما در سنین بالاتر به نظر می رسد که کنترل رفتار کودک بطور فزاینده ای با معیار های درونی شده رفتار که به خویشتنداری در غیاب مهارتهای خارجی منتهی می شوند بر قرار می گردد. (لطف آبادی،1380)

فصل اول

کلیات

1-1) مقدمه

1-2) بیان مسئله

1-3) ضرورت و اهمیت مسئله

1-4) هدف پژوهش

1-5) فرضیه های پژوهش

1-6) تعریف اصطلاحات و مفاهیم

فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1) رشد اخلاقی

2-1-2) عوامل مؤثر در رشد اخلاقی نوجوانان

2-1-3 ) چگونگی تغییر رشد اخلاقی کودکان

2-1-4) رشد ارزش ها در نوجوانان

2-1-5) نظریات و تئوری های مختلف رشد اخلاقی

1) نظریه‌ عقاید و رفتار اخلاقی

2) الگوهای رشدی- شناختی

3) نظریه‌های محیطی - یادگیری

4) دیدگاه قوم شناسی

5) نظریه ژان پیاژه[1]

6) نظریه رشد اخلاقی لارنس کلبرگ[2]

2-2) هویت

2-2-1) انواع هویت و عوامل مؤثر بر آن

2-2-2) شكل‌گیری هویت

2-9) نظریه‌های مربوط به هویت

1) نظریه اریكسون

2) نظریه جیمز مارسیا

الف) هویت آشفته یا سر در گم (پراکندگی هویت )  

ب) هویت زود شکل گرفته

ج) هویت به تعویق افتاده ( هویت تاخیری )

2-3) سلامت روان :

2-3-1) ماهیت سلامت روانی

2-3-2) عوامل موثر در تامین سلامت روان

2-3-3) اصول اولیه سلامت روانی:

   الف) احترام به شخصیت خود و دیگران:

ب) شناخت محدودیت های خود و دیگران:

ج)پی بردن به علل رفتار:

   د) درک اینکه رفتار، تابع تمامیت فرد است:

ه) شناسایی احتیاجات اولیه ا ی که سبب ایجاد رفتار و اعمال انسان می گردد:

2-3-4) تئوری های سلامت روان

1) نظریه ی زیگموند فروید:

2) نظریه ی آدلر[3]:

3) نظریه ی سالیون[4]:

4) نظریه ی کارل راجرز[5]:

5) نظریه ی آلبرت الیس[6]:

6) نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی:

7) نظریه ی ویلیام گلاس[7] :

8) نظریه ی اسکنیر[8]:

2-4) پیشینه پژوهش

2-4-1) پیشینه خارجی تحقیق

2-4-2) پیشینه داخلی تحقیق

فصل سوم

ابزار و روش پژوهش

3-1) مقدمه

3-2) جامعه آماری

3-3) نمونه آماری

3-4) روش نمونه گیری

3-5) روش تحقیق

3-6) شیوه جمع آوری اطلاعات

3-7) ابزار اندازه گیری

3-7-1) آزمون رشد اخلاقی - روایتی[9]

الف) نحوه نمره گذاری مقیاس DIT

ب) پایانی مقیاس DIT

3-7-2) آزمون هویت یابی بنیون –آدامز :

الف) روش نمره گذاری :

ب) اعتبار و پایایی آزمــون بنیون ـ آدامز (1986 )

3-7-2) آزمون سلامت روان 28ماده ای گلدبرگ وهیلر[10](GHQ)

الف) روایی پرسشنامه سلامت روان

ب) نحوه اجرا و نمره گذاری پرسشنامه سلامت روان

3-8) شیوه اجرای پژوهش

3-9) روش تجزیه وتحلیل داده ها

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل

  • مقدمه :

4-2) یافته های توصیفی:

نمـودار 4-1 : توزیع فراوانی سلامت روان آزمودنیها

جدول 4-2 : توزیع فراوانی و درصد هویت یابی آزمودنیها  

جدول 4-2 : توزیع فراوانی و درصد هویت یابی آزمودنیها  

جدول 4-3 : توزیع فراوانی و درصد رشد اخلاقی آزمودنیها  

نمـودار 4-3 : توزیع فراوانی رشد اخلاقی آزمودنیها

4-3 ) یافته های مربوط به فرضیه‌ های اصلی و فرعی پژوهش :

فرضیه‌ اصلی پژوهش :      

فرضیه‌ فرعی اول پژوهش :

فرضیه‌ فرعی دوم پژوهش :

فرضیه‌ فرعی سوم پژوهش :

فصل پنجم

نتیجه و پیشنهادات

5-1) نتیجه

فرضیه‌ اصلی پژوهش :      

فرضیه‌ فرعی اول پژوهش :

فرضیه‌ فرعی دوم پژوهش :

فرضیه‌ فرعی سوم پژوهش :

5-2) پیشنهادات

5-3) محدودیت ها

منابع

منابع و مأخذ

منابع لاتین

ضمائم

پرسشنامه هویت بنیون آدامز

پرسشنامه رشد اخلاقی DIT

دانلود تعیین ارتباط بین هویت یابی و رشد اخلاقی با سلامت روان در نوجوانان دختر 12-17 ساله شهرستان اندیمشک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تعیین ارتباط بین هویت یابی و رشد اخلاقی با سلامت روان در نوجوانان دختر 12-17 ساله شهرستان اندیمشک ,

تاريخ : 8 شهريور 1396 | 21:51 | نویسنده : پی فو | بازدید : 17
گزارش کارآموزی مهد کودک

گزارش کارآموزی مهد کودک

دانلود گزارش کارآموزی مهد کودک

گزارش کارآموزی مهد کودک
مهد کودک 
کارآموزی مهد کودک 
مربی مهد کودک
دانلود کار اموزی مهد کودک
دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 551 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

گزارش کارآموزی مهد کودک

فرمت ورد 25 صفحه

تابلوی مهد استاندارد بود طبق چیزی که گفته شده و ساختمان مهد نیز مناسب بود از لحاظ بهداشتی تمیز و مرتب .

نمای ساختمان مهد به این صورت بود که :

در ورودی حیاط کوچک و بعد سالن که دارای راهروکوچک بود که سمت چپ دو اتاق یکی اتاق مدیر و دیگری اتاق معاونت ، درسمت راست نمازخانه و راه پله بعد حال که سمت چپ سرویس بهداشتی و درسمت راست انباری در روبرو نیز دو اتاق بود.

دانلود گزارش کارآموزی مهد کودک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
گزارش کارآموزی مهد کودک ,

تاريخ : 6 شهريور 1396 | 14:19 | نویسنده : پی فو | بازدید : 16
بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)

پژوهش بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)در 47 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)

پژوهش بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)
مقاله بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)
پروژه بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)
تحقیق بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)
دانلود پایان نامه بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1923 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

پژوهش بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)در 47 صفحه ورد قابل ویرایش 

 

مقدمه

فرانك اون گهری

شروع فعالیت‌های حرفه‌ای گری، با تشدید دگرگونی‌های سیاسی و اجتماعی مصادف شد. امواجی كه، پس از 1968 فروپاشی و شكست ساختارهای پیشین را می‌طلبید. نگرش تازه گهری، صرفاً به احیای سیمای مجسمه‌ای و كشف پتانسیل‌های نهفته در آن محدود نمی‌گرد، كه در تحقیقات و مشاهدات عمیق‌تر، به آفرینش بعدی جدید در زندگی اجتماعی انجامیده است. شخصیتی كه با آگاهی از معنای عدم پذیرش مكانیزم‌های شرطی شده‌ی دانش شخصی مترصد زایشی نو است.

معمار، در مواجهه با مقاومت شرایط بیرونی، نخست، از خانة شخصی‌اش آغاز می‌نماید، اقدامی كه، چون آذرخشی ناپیدا می‌درخشد. در ساخت و كاربرد مصالح جدید، بابهره‌مندی از پسماندهای ‌شهری صنعتی را می‌گشاید. با ایجاد تصاویر جدید پلاستیكی، در راستای محو افسردگی از چهره‌های محیط زیست، نهایتاً آثاری چون موزة گوگن‌هایم در بیل بائور می‌آفریند.

جوهر هنر، در شیوة معماری شهری، كاملاً نمایان و تابان است.

حركت در طرح‌های شهری هم چون در آثار سبك‌های مدرن نقاشی و مجسمه‌سازی (كوبیسم، سورئالیسم، اكسپرسیونیسم و فوتوریسم) به مثابه‌ی بعد نتیجه، موفقیت در ادامه و تكامل راهی را می‌رساند كه مربیان فرزانه‌اش (چون لوكوربوزیه و ترانی در اروپا و فرانك لوید رایت در آمریكا) برگزیدند، مسیری كه، با گذشت زمان، به سبب خلاقیت، همواره پررنگ‌تر می‌گردد.

زندگی‌نامه

فرانك اون گهری متولد 1929 كانادا (تورنتو) می‌باشد ولی بعدها یعنی در سال 1954 به تابعیت ایالات متحده درآمد. در سال 1962، استودیوی كارآمد معماری خود را تأسیس كرد، اما شانزده سال پس از آن، برای تحقیق و تجربة امری نو و متهورانه، به گونه‌ای پیش‌بینی نشده، از حرفة روزانه‌اش دست كشید. بازتاب تحقیق فشرده‌ی وی چنان بود كه ارائه‌ آن در نمایشگاه ویژه‌ی سال 1968 توجه بین‌المللی را جلب نمود. ده‌ها طرح اجرائی انجام یافته در سواحل طرفین اقیانوس اطلس، همراه تحسین فراوان اجتماعی، كه آرزوی هر معمار است، از جمله اقدامات بعدی به شمار می‌آیند و نمونه‌های بارز آن‌ها را می‌توان در طرح‌های مركز آمریكائی در پاریس، موزة گوگن‌هایم در بیل بائو، و تالار دیسنی در لس‌آنجلس مشاهده نمود. هنر مجسمه‌ای را سامان بخشید و حتی فضاهای گود و برجسته را بیدار ساخت، نوعی زیبایی، كه به توسعه گرداب وار اجتماعی توجه می‌دهد. معماری، از طریق فرم‌ها و بازگشت‌ها ساختار زندگی را می‌آفریند. معماری گهری، امروزه به جای سبك مغزی و بدبختی، مار را در زیستن با هوشمندی به غنا، روابط مناسب، انگیزه‌های صحیح، دموكراسی واقعی و عشق یاری می‌رساند، آثار او، برای دمیدن شادمانی و حیاتی تازه در تمامی معماری سودمند می‌باشد، حضور گهری برای پرتوافشانی دوباره‌ی روشنایی به كشورهای دوردست و عقب نگه داشته شده، امری اجتناب‌ناپذیر است.

فرانك اون گهری، در 28 فوریة 1929، در تورنتو (كانادا) متولد شد. نام مذهبی‌اش ابراهیم بود، و محض خنده او را (ماهی) صدا می‌كردند. بلافاصله پس از جنگ دوم جهانی كانادا را ترك كرد و با خانواده‌اش در لس‌آنجلس اقامت گزید، آن هم نه در یك خانة ویلایی واقع در حومة سرسبز شهر، كه در مركز شهری با تراكم جمعیت بالا و خطرناك. در كالیفرنیا نام خانوادگی‌اش را از گلدبرگ [gold berg]  تغییر داد، و تا اندازه‌ای با محیط سینمائی درخشان هالیود آشنا گردید. در سال 1952، در سن 23 سالگی همچون اردكی در بیرون از اب است. در این هنگام، خانم آنیتا اسنایدر، با درآمدی معمولی برای تأمین مخارج زندگی مستقل خویش، با او آشنا گردید و ازدواج كرد، در یافتن مسیری برای زیستن، با فروتنی به كمك وی شتافت. بدین طریق، گمری توفیق یافت كه در دانشگاه كالیفرنیای جنوبی ثبت نام نمایدذ. او هنر را انتخاب نمود، سپس با تغییر رشتة تحصیلی، در سال 1954 در معماری فارغ‌التحصیل شد. كمی بعد، حین خدمت سربازی در جورجیا [Giorgia] پروژه‌هایی را مطابق «الگوهای معمار معروف بنام رایت» طرح كرد، آثار كوچكی را، با استفاده از باقی‌مانده‌های ابزار ساده‌ای كه طی دوران نوجوانی‌اش در مصالح فروشی پدربزرگش می‌فروخت، به مرحلة اجرا رسانید. اینك همكاری با ویكتور گروئن [victor/gruen] را آزموده بود، كسی كه، با ورود به لس‌آنجلس، مشی خبرگانی از وین را، چون شیندلر و نوتیرا تعقیب می‌كرد.

گهری 27 ساله، پدر دو دختر، در دانشكده‌ی طراحی‌ هاروارد ثبت نام می‌نماید. با وجودی كه دارای مدرك كارشناسی معتبر از دانشگاه‌ هاروارد است، در بوستون [Boston] كار نمی‌یابد.

او برای گذر از حالت سكون، به همراه تمامی اعضای خانواده، به پاریس نقل مكان می‌نماید. برای یك سال نزد معمار آندره رموند [Andre/Remondet] كار می‌كند، و مدتی را نیز در سفر می‌گذراند با آخرین 2 اثر لوكوربوزیه آشنا می‌شود، (لاتورت ورون شام) بازگشت او به لس‌آنجلس، تحولی بزرگ به شمار می‌آید. در سال 1962، یك دفتر معماری به نام خودش باز می‌كند. كارهایش، تقریباً بزودی، قابل توجه و با كیفیت عالی می‌شوند. ساختمان‌ها، در شروع از مشخصه‌های كلیدی سبك معماری رایت برخوردارند، كارهایش مورد استقبال گروه حرفه‌ای آمریكا واقع شد، چنان كه در سال 1974 در شمار اعضای AIA قرار گرفت.

به موازات فعالیت در پروژه‌های كارفرمایان دولتی و خصوصی فرصت‌هایی نیز برای تهیه‌ی طرح‌های فضاهای نمایشگاهی و هندی به وجود آمد، كه به 2 نمونه از طرح‌های دفتر كار محل سكونت برای هنرمندان اشاره كرد، (دانز یگر (Danziger) و دیویس (Davis).

در شروع سال 70، با استفاده از كارتن، فشرده، مبل ساخت. عملی كه در آن هنگام، فقط می‌توانست به حضور بستر درونی آزادی، برای تجربة طراحی رادیكال دلالت نماید.

مدتی كوتاه، در مؤسسه معماری كالیفرنیای جنوبی [SCI] تدریس نمود، جایی كه، در پراكندگی شهر منطقه‌ای لس‌انجلس، دارای نیروی پیش برنده خواهد شد. اما نقش استادی‌اش جنبة فرعی و موقتی دارد، و قریحه‌های كفتاری او، محسور كننده نیستند.

با وجود جا افتادگی دفتر كارش، كه تعداد همكارانش به 20 می‌رسد، زندگی خصوصی‌اش چندان خوب نیست. در سال 1976، در پی ده سال جدایی از آنیتا، با برتا ایزابل ازدواج می‌كند، و در سال 1978 اجرای خانه‌ای را كه برای زندگی جدید تدارك دیده‌اند، به پایان می‌رساند .

خاطره‌اش زنده شد. شایستگی خانة مزبور، در بازگشت به گذشته‌ی پیش از یك قرن پیش است. فراخوانی خانة سرخ، كه جوانی به نام وب [Webb] برای ویلیام موریس، طراحی و اجرا كرد. امری كه به سوی شكوفایی، به رهایی از دركارهای دستی، بعد به برقراری ارتباط با صنعت و به كاركردگرایی باوهاوس ره خواهد یافت؛ در خانه‌ی برشمرده، كه در ناحیه ویلایی حومة شهر قرار دارد، برای نخستین بار و به طور ریشه‌ای، با جداسازی میان اشراف و مردم، و فاصلة فرهنگ امتیازمند و عام و تقسیم‌بندی طبقات فرهیخته‌ی تحصیل كرده و معمولی، مبارزه می شود. خلاقیت گهری در پنجاه سالگی، برابر معادله‌ای «معماری نو=خانه‌ نو» را به اثبات رسانیده است.

روند طراحی و اجرا:

آثار گهری به طور كلی نتیجه یك روند طولانی طراحی است كه با استفاده از اسكیسهای متعدد، مدلهای كامپیوتری و ماكتهای بزرگ حاصل شده است. اسكیسها و نمودارهای اولیه به مدلهای فیزیكی با مقیاسهای مختلف تبدیل و این مدلها در نهایت به ساخت ماكتهای كامل میانجامد.

نكته بسیار جالب در روند طراحی گری در استفاده از رایانه در این روند است. برخلاف سایر معماران كه از نرم‌افزارهای معمول دو بعدی و سه بعدی مانند DsMax3 , CAD برای كارهای خود استفاده می‌كنند گری از نرم‌افزار كاتیا كه یك نرم‌افزار مربوط به طراحی جامدات است استفاده كرد. این نرم‌افزار بیشتر برای طراحی خودرو و هواپیما و محاسبات پیچیده بدنه‌های مختلف كاربرد دارد و هماهنگی بسیار عالی با سایر نرم‌افزارها دارد. كاتیا سطوح را تحلیل و براساس محدودیت سازه‌ای، كاركردی و اقتصادی پروژه آن را تصحیح می‌كند. داده‌های عددی كه به این ترتیب بدست می‌آمدند بار دیگر بر روی یك مدل پیاده می‌شدند تا حجمها كنترل شوند و در صورت لزوم تغیر كنند. این رفت و برگشت بین مدلهای مطالعاتی و داده‌های دیجیتال بنیاد شكلی پروژه را به وجود می‌آورند. سپس از داده‌های كامپیوتر برای تهیه پلان‌های ساخت موزه استفاده شد. بنا به گفته یكی از دست‌اندركارهای اجرای پروژه همه چیز توسط كاتیا كنترل و هدایت می‌شود كاتیا به ما اجازه خلاقیت می‌دهد.

می‌توان گفت از دلایل استفاده از كاتیا دقت فوق‌العاده آن و سازگاری آن با دیگر نرم‌افزارها می‌باشد. به عنوان مثال در پروژه تالار موسیقی والت‌دیسنی، برای طراحی سازه اجرایی مشكلات فراوانی وجود داشت. با توجه به پیچیدگی اتصالات سازه‌ای و عدم وجود زوایای قائمه در آن، كار تهیه نقشه‌های اجرایی و جزئیات اتصالات یكی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت‌های پروژه بود. برای تهیه جزئیات اجرایی دقیق از نرم‌افزار سه بعدی XSTEEL كه قابلیت تهیه انواع جزییات فولادی را دارا است استفاده شد و در حدود 80 درصد از كار تهیه جزییات اتصالات سازه‌ای پروژه با آن انجام گرفت. این نرم‌افزار قابلیت ارتباط متقابل با كاتیا را داراست كه گری از آن برای طراحی استفاده كرده بود. برای مثال ابتدا طرح در كاتیا تهیه می‌شد سپس XSTEEL با  استفاده از آن مقاطع و اندازه‌ها را مشخص می‌كرد سپس اطلاعات داده شده دوباره به كاتیا منتقل می‌شد.

در اجرا نیز كاتیا راهگشای بسیاری از مشكلات بود. دوربینهای Total station با استفاده از اطلاعاتی كه از این نرم‌افزار می‌گرفتند خطوط اجرایی را مشخص می‌كردند.

سازه فلزی این ساختمان برای تولید در كارخانه توسط كاتیا برنامه‌ریزی شد و پانلهای نمانیز توسط دستگاه CNC كه مستقیماً با رایانه و CATIA كنترل می‌شدند تهیه شد.

بنا به گفته‌گهری «كاملترین» استفاده از كاتیا را در طراحی و ساخت پانل‌های نما كردند كه باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان پروژه شد. در نهایت می‌توان گفت گهری با استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود ثابت كرد «غیرممكنها متعلق به گذشته هستند».

موزه Experience Music Project با 21000 ی فولادی و آلومینیومی به اشكال هندسی نامنظم ساخته شده است. و طراحی و ساختمان آن توسط برنامه‌های رایانه‌ای D3 , D2 انجام گرفته است.

Doug Winn مدیر پروژه می‌گوید: در چنین كار عظیمی كه شباهت به هیچ بنایی ندارد، طراحی یك چیز است و ساخت چیز دیگر بنا وقتی شروع به كاركرد نمی‌دانست در نهایت چه به دست خواهد آمد. مجبور بودیم در عمل تغییرات زیادی به آن بدهیم و همه دست اندر كاران _ طراحان مهندسین تولیدكنندگان مواد و لوازم و غیره _ در پروسه كار تغییر را به عنوان یك نورم پذیرفتند و سازه بنای تالار موسیقی والت دیسنی به عنوان پیچیده‌ترین سازه دنیا شناخته شد و این خود موید كار مشكل و فرایند پیچیده ساخت و طراحی آن است.

شكل‌ها و مصالح :

مصالحی كه غالبا در كارهای او مشاهده می‌شود صفحات فلزی به خصوص تیتانیم، پلاستیكهای رنگ شده، زنجیرها و كابل‌ها و فولاد و به كارگیری پانلهای مشبك است. فرمهای تیز گوشه‌دار، صفحات متداخل، سطوح مواج و منحنی را می‌توان از عناصر ثابت كارگری دانست بناهای تندیس وار، فرمهای منحنی، پلكانهای خارجی، مصالح‌نمای فلزی استفاده فراوان از مواد گوناگون، پنجره‌های بی‌قاعده و مركز گریز از نشانه‌های كارهای او می‌توان برشمرد.

 

سخنان گهری

(گهری معتقد است: من آثار هنرمندان را نگاه می‌كنم و هنر را به مثابه وسیله‌ای برای الهام خود پندارم و سعی می‌كنم تحت تأثیر هیچ فرهنگی نباشم. در هر كارم روشهای جدید را جستجئو می‌كنم. برای من قانون و قاعده محدود كننده وجود ندارد و اصولاً مرزی بین درست و نادرست نمی‌دانم طرفدار هنری هستم كه رشد می‌كند، بدون اطلاع از این هنر است، هنری كه در موقعیت صفر قرار دارد، یعنی در نقطة شروع. طرفدار هنری هستم كه انسانی هست، یعنی كیهانی، اگرچه ضرورتاً دشوار یا هر آن چه كه چاره ناپذیر باشد. طرفدار هنری هستم كه در مسیرهای زندگی فرم بگیرد، بپیچد، توسعه یابد و جمع شود و بگرداند و چكه كند، كه سنگین باشد زمخت و شیرین و ساده، عیناً همانند زندگی. )

(برنامة هر صاحب كار برایم اهمیت دارد، ولی نه به عنوان نیرویی كه طرح را می‌آفریند. نگاهم به هر ساختمان در ارتباط با بافت موجود و ضروری حسی و روحی، چنان است كه گویی با مجسمه‌ای فضایی مواجه‌ام با پدیده‌ای كه، در بردارندة هوا و تورمی باشد. )

(درك صحیح از آن چه كه می‌سازیم، در درجه اول اهمیت قرار دارد. حل مسائل پیچیده و كاربرد مصالح ارزان قیمت در تركیب‌های مناسب، یك تصویر ذهنی انتزاعی نیست، امری واقعی است. همه در جستجوی ثبات، كالای مصرفی و خوشی‌اند. )

دانلود بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی فرانك اون كهری (معماری پیمانه‌ها) ,

تاريخ : 6 شهريور 1396 | 14:18 | نویسنده : پی فو | بازدید : 18
بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی

پژوهش بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی

پژوهش بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی
مقاله بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی
پروژه بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی
تحقیق بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی
دانلود پایان نامه بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی
لغت
 معجم
 واژه‌نامه‌های عربی
 حروف الفباء
نظام الفبائی
 تبویب
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

پژوهش بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی  در 18 صفحه ورد قابل ویرایش 

 

چكیده:

این مقاله، نگاهی اجمالی دارد به سیر تدوین معاجم و واژه‌نامه‌های عربی به عربی از قبل از اسلام تاكنون. قبل از اسلام در بین اعراب، فرهنگ‌های شفاهی رایج بود ولی كم‌كم با ظهور و گسترش اسلام، لزوم تدوین فرهنگها و معاجم لغوی به صورت مكتوب احساس گردید. لذا پایه‌های تدوین واژه‌نامه‌ها با اتخاذ یكی از چهار شیوة معجم‌نویسی بنا نهاده شد. معاجم و كتب لغت فراوانی در این رابطه تالیف شدند وبا گذشت زمان بر غنای مجموعه افزوده شد.

از جمله این كتب لغات، كتاب‌های «العین»، «التهذیب اللغه»، «المحیط»، «البارع فی اللغه»، «المحكم»، «الجمهره اللغه»، «المقاییس»، «مجمل‌اللغه»، «الصحاح»، «العباب»، «لسان‌العرب»، «قاموس‌المحیط»، «تاج‌العروس»، «اساس البلاغه»، «محیط‌المحیط»، «اقرب الموارد»، «المنجد فی‌اللغه»، «معجم‌الوسیط» می‌باشند.

 

 

مقدمه:

قبل از اسلام، اعراب توجه چندانی به تحصیل علم از جمله علم صرف و نحو نداشته و تحصیل آن را جزو صنایع و حرف می‌دانستند و سرودن اشعارشان صرفاً براساس شرایط آب و هوائی و نژاد و فطرتشان بود. ولی به دلیل رفت و آمد عربها با بیگانگان و انحراف تدریجی در لغت زبان عربی و از طرفی گسترش اسلام در بین مردم غیرعرب، فراگیری زبان عربی به عنوان زبان دین لازم شناخته شد تا مردم تازه مسلمان در فهم معانی قرآن و احادیث دچار اشتباه نشوند و یا قرآن دستخوش تحریف نگردد. در نتیجه كم‌كم لغت‌شناسی و فرهنگ‌نویسی و تدوین لغت‌نامه‌ها مورد توجه قرار گرفت.(1)

روش‌های تدوین معاجم:

تنظیم كلمات و مفردات برحسب معانی و موضوعات وتدوین رساله‌های كوچك فراوان در این رابطه، به تدریج راه را برای ظهور معاجم هموار كرد و بعدها برای تدوین معاجم نیز طرق مختلفی بكار گرفته شد. از جمله:

1) روش اول:

نخستین روش معجم‌نویسی، از آن خلیل بن احمد فراهیدی پیشگام در علم نحو و واضع علم عروض می‌باشد. وی صاحب كتاب «العین» اولین كتاب لغت در زبان عربی می‌باشد.(2)

در این روش، لغات بر مبنای مخارج حروف (مواضع تلفظ حروف در حلق و دهان) مرتب می‌شوند. این حروف عبارتند از: «ع ح هـ غ خ، ق ك، ج ش ض، ص س ز، ط د ت، ظ ذ ث، ر ل ن، ف ب م، و ی ا» و خلیل معجم خود را با حروف عین یعنی «كتاب العین» آغاز كرد.(3)

معجم وی از «كتب» مختلفی تشكیل می‌شود و هر كتاب براساس ساختمان كلمه تبویت می‌گردد.

او هر حرف را یك كتاب نامید كه در برگیرنده لغات زیادی بود و واژگان عربی اعم از مستعمل و مهمل را دارای چهار حالت ثنائی (دو حرفی) و ثلاثی (سه حرفی) و رباعی (چهار حرفی) و خماسی (پنج حرفی)دانست.

خلیل در تألیف معجمش دو نكته را لحاظ كرد: اول تنظیم كتاب براساس مخارج حروف و دوم، مسئله تقالیب.

احتمالاً ابتكار خلیل بن احمد در تنظیم معجم براساس مخارج حروف كه برگرفته از هنر موسیقی و آشنائی او با دستگاه صوتی می‌باشد، به خاطر آن است كه حروف از طریق صوت راحتتر از كتابت و نوشته، تشخیص داده می‌شوند. وی در تألیف كتاب «العین»، موضوع «تقالیب» را مد نظر قرار داد. به این معنی كه تمامی كلمات قابل تصور بعد از جابجا كردن حروف یك كلمه، در یك جایگاه واحدی قرار می‌گیرند. مثلاً وی با قلب ودگرگونی كلمه «ضرم» كه در كتاب ضاد قرار گرفته، كلمات دیگری چون ضمر، مرض، مضر، رضم، رمض را به دست آورد. و آنها را هم در همان كتاب قرار داد. و از تكرار این كلمات در سایر كتب معجم‌العین از جمله كتاب م، ر، ... هم خودداری كرد. چرا كه در كتاب «ضاد» از آنها یاد كرده‌ بود. (4)

از جمله كتب دیگری كه مشابه روش خلیل تألیف شده، كتاب «التهذیب اللغه» تألیف ابومنصور محمدبن احمدبن از هر بن طلحه معروف به ازهری هروی می‌باشد.

او به تبعیت از خلیل، معجم خود را براساس مخارج حروف تدوین كرد و هدفش از تألیف آن، پاكسازی و پیرایش لغات از موارد خطا و اشتباه بود و به همین علت هم كتابش را «التهذیب» نامید.

وی كتابش را با حروف حلقی آغاز كرد و اول آن را حرف عین قرار داد و به حروف شفهی (یعنی فاء و باء و میم) ختم كرد. او همچنین روش خلیل در قلب كردن كلمات یعنی نظام تقالیب را در معجمش اعمال كرد. (5)

اما در بعضی جاها با او اختلاف نظر داشت از جمله اینكه برخلاف خلیل كه هر كلمه‌ای كه یك یا دو حرفش از حروف علّه (واو- الف- یاء) بود و آنها را به همراه مهموزها (كلمات دارای همزه) در باب لفیف (كلمات دارای دو حرف علّه) قرار می‌داد، او مهموزها را از معتل جدا كرد. (6)

ابن منظور در لسان العرب، تهذیب اللغه را از مختصرترین كتب لغت بر می‌شمارد. (7)

كتاب دیگری كه به شیوة خلیل تألیف شده كتاب «المحیط» تألیف ابوالقاسم اسماعیل بن عبّاد (326 هـ - 385 م) معروف به صاحب بن عباد است او در تألیف كتابش از نظر رعایت ترتیب حروف ونظام تقالیب، پیرو خلیل بن احمد بوده و در تقسیم ابواب ازهری پیروی كرده است. و هدفش گردآوری لغاتی بوده كه دیگران آن را جمع‌آوری نكرده بودند.

كتاب دیگر، «البارع فی اللغه» تألیف اسماعیل بن قاسم بن هارون ابوعلی قالی بغدادی (288-356هـ) است. با اینكه وی اساس معجم خود را براساس روش خلیل تنظیم و در بیان كلمات و قلب كردن آنها از او پیروی كرد اما، در برخی جاها از جمله تبویب و تقسیم‌بندی بابها، نحوة كار او با خلیل تفاوت داشت.

«البارع»، اولین معجمی بود كه در اندلس تألیف شد و نسخة كامل آن تاكنون یافت نشده است. (8)

) روش چهارم

چهارمین روش تدوین معاجم عربی، شامل كتبی چون «اساس البلاغه»، «محیط المحیط»، «اقرب الموارد»، «المنجد» و «معجم‌الوسیط» می‌باشد. در این روش، تبویب و تفصیل و ترتیب كتاب مبتنی بر حروف الفباء است به اعتبار حرف اول و دوم و سوم ریشة اصلی كلمات. این روش كه اساس تدوین و تبویب معاجم و فرهنگهای روزگار ما است به نظر گروهی ازدانشمندان، از ابتكارات و ابداعات محمود بن عمر بن محمدبن احمد زمخشری در كتاب اساس البلاغه است. ولی به نظر می‌رسد كه مبتكر واقعی آن ابوالمعالی محمدبن تمیم برمكی باشد كه در سال 397 هـ زنده بود و تقریباً بیش از یك قرن و نیم زودتر از وفات زمخشری (538هـ) زندگی می‌كرده است. (28)

از ویژگی‌های كتاب «اساس البلاغه» آن است كه براساس ترتیب حروف الفباء مرتب شده است و كلمات مجاز از حقیقت و همینطور كنایه از تصریح نیز از همدیگر جدا شده‌اند و زمخشری تفاوت آنها را با ذكر شعر و مثال بیان كرده است. (29)

كتاب دیگر «محیط‌المحیط» تألیف پطرس بستانی می‌باشد. این فرهنگ علاوه بر كلیة لغات موجود در قاموس‌المحیط، شامل تعدادی لغات مركب و اصطلاحات علوم و فنون نیز می‌باشد.

اگر كلمه‌ای مفرد و مجرد می‌باشد با رعایت حرف كلمه، آن را می‌یابیم. و در صورتی كه كلمه، لفظ مزید باشد، ابتدا حرفهای زائد آن را حذف كرده و صیغه مجرد آن را ساخته سپس براساس حرف اولش آن را پیدا می‌كنیم. و اگر در كلمه‌ای حرفی قلب شده و تبدیل به حرف دیگر شده باشد با برگرداندن آن به حالت اول، كلمه در معجم یافت می‌شود.(30)

«اقرب الموارد فی فصح العربیه والشوارد» معروف به «اقرب الموارد» تألیف سعید الخوری الشرتونی اللبنانی (1307هـ/1889م) یكی از فرهنگهای عربی به عربی معاصر می‌باشد.

دانلود بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی ,

قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 بعدی
آگهی رایگان سرگرمی خرید
مونوپاد حرفه ای
خرید سی سی کم خرید سی سی کم